Τρίτη 24 Φεβρουαρίου 2015

Το ΣΔΟΕ ελέγχει τον Μπουτάρη για το μετρό



Σοβαρή ανησυχία έχει δημιουργήσει στον Δημαρχείο Θεσσαλονίκης η εντολή του εισαγγελέα για ζητήματα διαφθοράς Αργύρη Δημόπουλου, στο ΣΔΟΕ, να διακριβωθεί η αιτία της καθυστέρησης στην κατασκευή του μετρό Θεσσαλονίκης, την τελευταία 8ετία και κατά πόσο έχουν τελεστεί αδικήματα απιστίας.


Κι αυτό γιατί, ανάμεσα στα άλλα, στο σημείο 4 της εισαγγελικής εντολής ζητείται από το ΣΔΟΕ «να διερευνηθεί αν υφίστανται παρελκυστικές αιτήσεις ακυρώσεων και σε θετική περίπτωση, αν το δημόσιο έχει καταθέσει εγκλήσεις και αγωγές αποζημιώσεως σχετικά με τη ζημιά που έχει υποστεί από παρελκυστικές ενέργειες τρίτων».

Το θέμα είναι, ότι οι μόνες γνωστές αιτήσεις ακυρώσεως έχουν γίνει από το Δήμο Θεσσαλονίκης, άρα ουσιαστικά το ΣΔΟΕ καλείται να ερευνήσει, αν αυτές οι αιτήσεις που κατατέθηκαν είναι παρελκυστικές.

Ο Δήμος Θεσσαλονίκης κατέθεσε δύο αιτήσεις ακύρωσης των υπουργικών αποφάσεων Τζαβάρα και Παναγιωτόπουλου και μία αίτηση ασφαλιστικών μέτρων, με την οποία έχει απαγορευθεί κάθε εργασία μέσα στον σταθμό της Βενιζέλου.

Ανάμεσα στα σημεία που επικαλείται ο ανάδοχος για αποζημιώσεις είναι και η καθυστέρηση στον σταθμό Βενιζέλου.

Το ζήτημα είναι, ότι οι αιτήσεις ακυρώσεως, που κατέθεσε ο Δήμος Θεσσαλονίκης αναφορικά με τις υπουργικές αποφάσεις, έχουν πρόβλημα σε ό,τι αφορά στη νομιμοποίησή τους από το αρμόδιο για την άσκηση ένδικων μέσων όργανο, δηλαδή την Οικονομική Επιτροπή.

Και από τη στιγμή που θα εξεταστεί το θέμα, θα διερευνηθεί και ποιος έδωσε εντολές να ασκηθούν οι αιτήσεις ακύρωσης και αν υπάρχουν οι σχετικές εντολές της Οικονομικής Επιτροπής. Αν δεν υπάρχουν, υπάρχει σοβαρό ζήτημα παράβασης καθήκοντος γι’ αυτόν ο οποίος έδωσε την εντολή για τις αιτήσεις, δηλαδή τον ίδιο τον δήμαρχο. Σύμφωνα με πληροφορίες, ακόμη και η πρώτη παράσταση του Δήμου χρειάστηκε εκ των υστέρων νομιμοποίηση του νομικού παραστάτη του Δήμου.

Επίσης, σοβαρό ζήτημα δημιουργείται, διότι σύμφωνα με πληροφορίες, ένα τουλάχιστον δικόγραφο υπογράφεται από δικηγόρο, ο οποίος δεν έχει τη δυνατότητα να ασκεί δικηγορία.

Παρελκυστικές σημαίνει:

Το δεύτερο σημείο αφορά στον χαρακτηρισμό των αιτήσεων ακύρωσης ως παρελκυστικών.

Σύμφωνα με το λεξικό Μπαμπινιώτη, η λέξη παρελκυστικός μαρτυρείται από το 1831 και παράγεται από το αρχαίο ρήμα παρελκύω «επιβραδύνω» και σημαίνει = επιβραδυντικός, αναβλητικός. π.χ. «Με αυτή την παρελκυστική τακτική το μόνο που καταφέρνει είναι να μη προχωρεί τίποτε και να είναι όλοι δυσαρεστημένοι»

Η τακτική του δημάρχου Θεσσαλονίκης έχει χαρακτηριστεί παρελκυστική, διότι δεν έχει αποσύρει ούτε καν τα ασφαλιστικά μέτρα, για να μπορέσει να γίνει η απόσπαση των αρχαίων ευρημάτων, για την οποία συμφωνούν όλοι ότι δεν μπορεί να αποφευχθεί.

Και αυτό παρά το γεγονός ότι έχει στο διάστημα αυτό -από 21 Δεκεμβρίου 2012 έως σήμερα- καταλήξει σε σειρά συμφωνιών με τους διάφορους υπουργούς Υποδομών και Πολιτισμού, που εμπλέκονται στο θέμα.

Θα πρέπει να σημειωθεί, ότι η ανάδειξη του ζητήματος της παραμονής των αρχαίων της Βενιζέλου στον σταθμό, επιβάρυνε το κόστος της κατασκευής του σταθμού κατά εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ. Για το θέμα προτάθηκαν πολλές λύσεις, από τις οποίες ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης επιμένει στην επιλογή από το Αττικό Μετρό της λύσης, που προτείνει η μελέτη Παπακώστα- Αλεξόπουλου, χωρίς να έχει πάρει σχετική απόφαση το Δ.Σ. Θεσσαλονίκης. Το κόστος της εφαρμογής της συγκεκριμένης μελέτης δεν έχει υπολογιστεί με ακρίβεια από το ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, στελέχη όμως της εταιρείας έλεγαν ότι δεν αποτέλεσε την πιο φτηνή πρόταση λύσης.

Είναι πλέον ή βέβαιο ότι αν αποδειχθεί έλλειμμα νομιμότητας στις αιτήσεις ακυρώσεως στο ΣτΕ, οποιαδήποτε απαίτηση θα βαρύνει αυτούς που έχουν αναλάβει την ευθύνη για τις προσφυγές.

Εκτός από το θέμα της Βενιζέλου, ο Δήμος Θεσσαλονίκης εμπλέκεται στο μετρό σε δύο άλλους σταθμούς. Στην καθυστέρηση της παράδοσης του χώρου στον Φοίνικα και στο μπαζωμένο ρέμα, που χρησιμοποιούταν ως παρκινγκ αυτοκινήτων του δήμου στον σταθμό της Χαριλάου.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο ανάδοχος έχει συνυπολογίσει ζημιές από τις καθυστερήσεις και σε αυτούς τους σταθμούς και ενδέχεται στο πλαίσιο του σημείου 1 της εντολής του εισαγγελέα να ερευνηθεί «αν τίθεται θέμα ζημιάς του ελληνικού δημοσίου από ενδεχόμενη επιβάρυνση πληρωμής υπέρογκων αποζημιώσεων εξαιτίας ενεργειών, πράξεων ή παραλείψεων φυσικών ή νομικών προσώπων.»

Και μία αποπομπή…

Στο σημείο αυτό ενδέχεται να συμπεριληφθεί και η σχεδόν τριετής καθυστέρηση που σημειώθηκε στον σταθμό στο Παπάφειο, μετά από τις προσφυγές του ιδρύματος, στο οποίο προεδρεύει ο μητροπολίτης Άνθιμος.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η εισαγγελική εντολή συνέπεσε με την αποπομπή του κ. Κωνσταντίνου Ζέρβα από τις θέσεις των αντιδημάρχων της Θεσσαλονίκης.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι ο κ.Μπουτάρης ζήτησε την παραίτηση του κ.Ζέρβα επικαλούμενος και τη στάση που ως μέλος του Δ.Σ. του ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ είχε για τα αρχαία της Βενιζέλου αν και το τελευταίο χρονικό διάστημα δεν υπήρξε καμία εξέλιξη στο θέμα.

Το ΔΣ του ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ήλθε σε αντιπαράθεση με τον κ.Μπουτάρη για το θέμα των αρχαίων αλλά δεν κινήθηκε εναντίον του Δήμου για τις αποζημιώσεις που θα πρέπει να καταβληθούν στον εργολάβο, γεγονός που θα ελεγχθεί στην έρευνα του ΣΔΟΕ.

Συνδέεται η αποπομπή Ζέρβα με την εισαγγελική έρευνα;

Υπενθυμίζεται ότι οι συνολικές απαιτήσεις του εργολάβου ξεπερνούν τα 500 εκ. ευρω, ενώ έχει κερδίσει δικαστικά και την δυνατότητα καταγγελίας της σύμβασης με υπαιτιότητα του ελληνικού δημοσίου.

Οι Κομιστές θέτουν στη διάθεση του ΣΔΟΕ όλα τα στοιχεία της έρευνας τους για τις παρεμβάσεις του Δήμου Θεσσαλονίκης στο θέμα του ΜΕΤΡΟ.



komistes 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου