Πέμπτη 26 Μαρτίου 2015

Ο συγκυβερνήτης της μοιραίας πτήσης «έριξε» το Airbus (βίντεο)



Βερολίνο: Φωτογραφία του συγκυβερνήτη του μοιραίου αεροσκάφους της Germanwings δίνει στη δημοσιότητα το Paris Match. Πρόκειται για τον 28χρονο Γερμανό Αντρέας Γκίντερ Λούμπιτς από το Μονταμπάουρ, τον λιγότερο έμπειρο από τους δύο πιλότους. Σύμφωνα με τον εισαγγελέα της Μασσαλίας, αυτός είναι ο άνθρωπος που έριξε το αεροπλάνο, οδηγώντας στο θάνατο άλλες 149 ψυχές, χωρίς να έχει διευκρινιστεί αν πρόκειται για τρομοκρατική ενέργεια ή αυτοκτονία.


Σύμφωνα με αερολέσχη της οποίας ήταν μέλος, ο Λούμπιτς ήταν μέλος της από μικρή ηλικία «για να κάνει μια μέρα το όνειρό του να γίνει πιλότος, πραγματικότητα». Σύμφωνα με την WSJ, η λέσχη LSC ανέβασε στην ιστοσελίδα της λίγα λόγια για τον συγκυβερνήτη. «Έκανε το όνειρό του πραγματικότητα. Το όνειρο το οποίο πλήρωσε με τη ζωή του», αναφέρει η ανακοίνωση.  Και η πόλη του Μονταμπάουρ εξέφρασε τα συλληπητήριά της προς την οικογένεια του συγκυβερνήτη.

Ο Λούμπιτς είχε εκπαιδευτεί στην σχολή της Lufthansa στη Βρέμη -όπως και ο κυβερνήτης του αεροσκάφους Πάτρικ Σ., πατέρας δύο παιδιών. Ζούσε με τους γονείς του στο Μονταμπάουρ και παράλληλα διατηρούσε ένα σπίτι στο Ντίσελντορφ, αναφέρει η βρετανική Telegraph.
Ο Λούμπιτς ξεκίνησε την εκπαίδευσή του το 2008 και αρχικά εργάστηκε ως αεροσυνοδός. Ο Τόμας Βίνκελμαν, διευθύνων σύμβουλος της Lufthansa, δήλωσε ότι δεν υπάρχει τίποτε το ασυνήθιστο στην εκπαίδευση του συγκυβερνήτη. Είχε διακόψει προσωρινά την εκπαίδευσή του για να τη συνεχίσει λίγους μήνες αργότερα. Ο Λούμπιτς είχε περάσει όλες τις εξετάσεις, τόσο εκείνες που αφορούσαν την εκπαίδευσή του, όσο και τις ιατρικές και σύμφωνα με τον Βίνκελμαν ήταν 100% ικανός να πετάξει.

Σύμφωνα επίσης με την Daily Mirror, όσοι τον γνώριζαν στην πόλη του λένε ότι δεν είχε δείξει σημάδια κατάθλιψης όταν τον είχαν δει πέρσι το φθινόπωρο. «Ήταν ευτυχισμένος που δούλευε στην Germanwings και τα πήγαινε πολύ καλά», δήλωσε μέλος της αερολέσχης. Ο Πέτερ Ρούκερ, ο οποίος τον γνώριζε από τα πρώτα του βήματα στους... αιθέρες είπε ότι ο Λούμπιτς «ενέπνεε ασφάλεια».

 Τις επόμενες ημέρες και μετά τις τελευταίες αποκαλύψεις, οι έρευνες θα επικεντρωθούν στον συγκυβερνήτη, καθώς το ερώτημα που τίθεται είναι εάν θέλησε να θέσει τέλος στη ζωή του. Οι ερευνητές θα κάνουν φύλο και φτερό τη ζωή του και της οικογένειάς του, την οικονομική του κατάσταση, τα πιστεύω του και την ερωτική του ζωή.
 
Γερμανοί αστυνομικοί βρίσκονται ήδη στο σπίτι του συγκυβερνήτη, στο Μονταμπάουρ της Ρηνανίας- Παλατινάτου. Γείτονές του τον περιγράφουν ως έναν φιλικό άνθρωπο που κυνηγούσε τα όνειρά του «με σθένος». Μιλώντας σε τοπική εφημερίδα, ένας από τους γειτονές του δήλωσε ότι συχνά τον έβλεπαν να κάνει τζόκινγκ κοντά στο σπίτι του.

Lufthansa: Ο κυβερνήτης δεν έκανε κανένα λάθος

Σε συνέντευξη Τύπου, ο διευθύνων σύμβουλος της Lufthansa Κάρστεν Σπορ επιβεβαίωσε ότι φαίνεται πως ο συγκυβερνήτης εμπόδισε τον κυβερνήτη από το να εισέλθει στο πιλοτήριο και ότι έθεσε το Airbus σε πορεία που οδήγησε στη συντριβή του.

Ο Κάρστεν Σπορ δήλωσε ότι ο κυβερνήτης δεν έκανε κανένα λάθος και πρόσθεσε ότι φαίνεται ότι έβαλε τον κωδικό στην πόρτα, αλλά ότι ο συγκυβερνήτης απέρριψε το αίτημα, γεγονός που θα κρατούσε την πόρτα κλειστή για άλλα πέντε λεπτά.

«Δεν μπορείς ποτέ να αποκλείσεις αυτό το μεμονωμένο περιστατικό» είπε ο Σπορ, επιμένοντας ότι «κανένα σύστημα στον κόσμο δεν θα μπορούσε να εμποδίσει» μια τέτοια πράξη. Τόνισε ότι παρ' όλο που δεν προκύπτουν ζητήματα για την εκπαίδευση και την επιλογή των πιλότων από την εταιρεία, πρόσθεσε ότι θα επανεξεταστούν αυτές οι διαδικασίες.

Ερωτηθείς εάν αυτοκτόνησε ο συγκυβερνήτης, ο διευθύνων σύμβουλος της Lufthansa είπε: «Μπορούμε μόνο να υποθέσουμε ποιο μπορεί να ήταν το κίνητρο του συγκυβερνήτη. Σε μία εταιρεία που υπερηφανεύεται για την ασφάλειά της, αυτό είναι σοκ. Διαλέγουμε το προσωπικό που βρίσκεται στο πιλοτήριο πολύ προσεκτικά» είπε.

Στις αμερικανικές πτήσεις πρέπει πάντα να βρίσκονται στο πιλοτήριο δύο άτομα. Όταν ένας από τους πιλότους φεύγει, εισέρχεται κάποιος αεροσυνοδός. Στις ευρωπαϊκές πτήσεις δεν ισχύει κάτι τέτοιο και δεν είναι απαραίτητο να βρίσκονται στο πιλοτήριο δύο μέλη του πληρώματος σε κάθε στιγμή.

Δραματικές αποκαλύψεις 
Νωρίτερα, σε δραματικές αποκαλύψεις προχώρησε ο εισαγγελέας της Μασσαλίας για τη συντριβή του Airbus στις γαλλικές Άλπεις που στοίχισε τη ζωή σε 150 άτομα.

Ο συγκυβερνήτης φαίνεται να έριξε εσκεμμένα το αεροπλάνο, είπε ο εισαγγελέας της Μασσαλίας Μπρις Ρομπέν, επιβεβαιώνοντας ότι ο κυβερνήτης βρισκόταν εκτός πιλοτηρίου τη στιγμή της συντριβής. Σύμφωνα με τον εισαγγελέα της Μασσαλίας, δεν ήταν γνωστός ως τρομοκράτης.

Ο Ρομπέν αναφέρθηκε αναλυτικά στα στοιχεία που προέκυψαν από τον καταγραφέα συνομιλιών, το πρώτο μαύρο κουτί που βρέθηκε. Για το δεύτερο μαύρο κουτί είπε ότι δεν έχει βρεθεί.

Είπε ότι αρχικά οι συνομιλίες ανάμεσα στους δύο πιλότους ήταν κανονικές, ακόμα και πρόσχαρες. Κάποια στιγμή, ο κυβερνήτης έφυγε για να ικανοποιήσει μία σωματική του ανάγκη (ακούγεται μάλιστα ο ήχος της καρέκλας του που πηγαίνει προς τα πίσω και η πόρτα που ανοίγει) και στο πιλοτήριο έμεινε μόνος του ο γερμανός συγκυβερνήτης, ο οποίος πάτησε το κουμπί για να ξεκινήσει η διαδικασία καθόδου του αεροσκάφους.

Επιστρέφοντας, ο κυβερνήτης ζήτησε πρόσβαση στο εσωτερικό του πιλοτηρίου, κάνοντας χρήση της ειδικής διαδικασίας. Δεν έλαβε καμία απάντηση από το πιλοτήριο. Από το πιλοτήριο ακούγεται η ανάσα του συγκυβερνήτη, δείγμα ότι ήταν ζωντανός εκείνη τη στιγμή. Μάλιστα, η ανάσα δεν δείχνει άνθρωπο που να βρίσκεται σε ταραχή ή που να έχει πάθει κάτι, λέει ο εισαγγελέας.

Στη συνέχεια, ακούγεται ο πύργος ελέγχου που ζητά επικοινωνία, χωρίς να υπάρχει απόκριση από την πλευρά του συγκυβερνήτη. Αυτό έγινε αρκετές φορές και όλες τις φορές δεν υπήρξε απάντηση. Ο Γάλλος εισαγγελέας επανέλαβε πολλές φορές ότι στη διάρκεια των δέκα λεπτών που διήρκεσε η κάθοδος του αεροσκάφους, ο κυβερνήτης δεν είπε «ούτε μία λέξη».

Λίγο πριν την πρόσκρουση του αεροπλάνου της Germanwings, ενεργοποιείται ο συναγερμός και τα χτυπήματα του κυβερνήτη στην πόρτα γίνονται όλο και πιο δυνατά.

Να σημειωθεί ότι μετά το τρομοκρατικό χτύπημα της 11ης Σεπτεμβρίου αυξήθηκαν τα μέτρα ασφαλείας, ώστε να γίνει πιο δύσκολο να εισέλθει κάποιος στο πιλοτήριο. Συγκεκριμένα, για να εισέλθει κάποιος στο πιλοτήριο πρέπει να χρησιμοποιήσει έναν κωδικό, αλλά ταυτόχρονα μπορεί αυτός που βρίσκεται στο πιλοτήριο να εμποδίσει για μερικά λεπτά ακόμα την είσοδο στο άτομο που βρίσκεται εκτός του πιλοτηρίου.

Λίγο πριν την πρόσκρουση του αεροπάνου της Germanwings, ενεργοποιείται ο συναγερμός και τα χτυπήματα του κυβερνήτη στην πόρτα γίνονται όλο και πιο δυνατά.

Σύμφωνα με τον Γάλλο εισαγγελέα, πριν την οριστική συντριβή ακούγεται ο ήχος μιας πρώτης πρόσκρουσης σε κάποιο βράχο των γαλλικών Άλπεων.

«Δεν υπήρξε κανένα σήμα κινδύνου που να εκπέμφθηκε από το αεροπλάνο και καμία έκκληση για βοήθεια» λέει ο εισαγγελέας. Ερμηνεύοντας τα στοιχεία, ο εισαγγελέας λέει ότι πιστεύει πως ο συγκυβερνήτης αρνήθηκε να ανοίξει την πόρτα και πάτησε εσκεμμένα το κουμπί για να χάσει ύψος το αεροσκάφος.
 
Φαίνεται ότι οι επιβάτες του αεροπλάνου αντιλήφθηκαν τι γινόταν την τελευταία στιγμή. Σύμφωνα με τον Ρομπέν, ακούγονται κραυγές από την άτρακτο, ελάχιστες στιγμές πριν από την πρόσκρουση του αεροπλάνου στο έδαφος με 700 χιλιόμετρα την ώρα. «Ο θάνατος ήταν ξαφνικός και άμεσος» είπε.

Ερωτηθείς εάν πρόκειται για αυτοκτονία του πιλότου, ο Γάλλος εισαγγελέας είπε ότι είναι πολύ νωρίς για να ειπωθεί κάτι τέτοιο, αλλά τόνισε ότι πρόκειται για ένα εύλογο ερώτημα. «Δεν υπάρχει καμία ένδειξη ότι επρόκειτο για τρομοκρατική ενέργεια» είπε ο Ρομπέν, λέγοντας ότι τις επόμενες ώρες η έρευνα θα επικεντρωθεί στον συγκυβερνήτη.

Και ο Γερμανός υπουργός Εσωτερικών Τόμας ντε Μέζιερ είπε ότι ο συγκυβερνήτης δεν είχε «τρομοκρατικό παρελθόν». Σε συνέντευξη Τύπου, ο ντε Μέζιερ δήλωσε ότι οι πληροφορίες από τη Μασσαλία είναι σοκαριστικές και τόνισε ότι η θεωρία της ηθελημένης συντριβής του αεροσκάφους είναι πιθανή.
 
Πληροφορίες αναφέρον ότι ο κυβερνήτης είχε πάνω από δέκα χρόνια εμπειρία, αλλά ο συγκυβερνήτης είχε 630 ώρες πτήσης και εργαζόταν από το 2013.



Στο παρακάτω βίντεο δείτε πως λειτουργεί το σύστημα ασφαλείας του πιλοτήριου στο συγκεκριμένο αεροπλάνο.





Πηγή: news.in.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου