Τετάρτη 4 Μαρτίου 2015

Ο συντοπίτης μας Monsieur Minimal άνοιξε την πρώτη δισκογραφική Εταιρία με έδρα τα Γιαννιτσά



Με τον Monsieur Minimal (βλέπε Χρήστος), γνωριζόμαστε αρκετό καιρό, πάνω-κάτω 7 χρόνια. Παιδάκια ήμασταν (λέμε τώρα), εκείνος ακόμα έμενε στη Θεσσαλονίκη, φρέσκος στην οικογένεια της Sound of Everything και με το κομμάτι «Love is a Circle» να έχει κάνει μια αίσθηση. Μιλήσαμε αρχικά στο MySpace -θεός σχωρέστο social media-, βρεθήκαμε όταν κατέβηκε στην Αθήνα για ένα live στο πλαίσιο της παρουσίασης της συλλογής «City Campers» και από τότε τα λέμε συχνά-πυκνά. Πότε για καμιά συνέντευξη, πότε τυχαία σε κανένα πάρτι, πότε απλά για ποτά.



Μόνο που αυτή τη φορά η συζήτησή μας είχε άλλο σκοπό: δεν θα μιλούσαμε τόσο για τον μουσικό Monsieur Minimal, όσο για τον Χρήστο - ιδιοκτήτη νέας δισκογραφικής εταιρίας, τη Mo.Mi Records. Έτσι αποφασίσαμε να τα πούμε και να τα πιούμε: το ραντεβού ορίστηκε για τη Τετάρτη στις 7.30 το απόγευμα στο κέντρο, στην πορεία καταλάβαμε ότι ήταν υπερβολικά νωρίς με τις δουλειές που είχαμε, ακυρώσαμε το face to face και μιλήσαμε από το τηλέφωνο. Τελικά το μοναδικό που έμεινε ίδιο από το αρχικό ραντεβού ήταν ο σκοπός της συνέντευξης και τα ποτά που έπινε ο καθένας από το γραφείο του.

VICE: Ιδιοκτήτης δισκογραφικής εταιρίας πλέον; Δηλαδή πρέπει να σου μιλάω στον πληθυντικό;
Monsieur Minimal: Είσαι βλάκας. Ναι, ιδιοκτήτης δισκογραφικής εταιρίας. Ή σχεδόν ιδιοκτήτης, γιατί έχουν μείνει μερικά τυπικά χαρτιά ακόμα. Αλλά για να ξέρεις η Μo.Μi Records θα είναι η πρώτη δισκογραφική εταιρία με έδρα τα Γιαννιτσά.


Στα Γιαννιτσά; Γιατί;
Από εκεί κατάγομαι, εκεί είναι το πατρικό μου και με βόλευε περισσότερο. Και δεν κατάλαβα; Γιατί να μην έχουν τα Γιαννιτσά μια δισκογραφική εταιρία;


Τι σκατά σκεφτόσουν και αποφάσισες να ανοίξεις μια δισκογραφική εταιρία το 2015;
Η αλήθεια είναι ότι ποτέ δεν το σκεφτόμουν να ανοίξω δισκογραφική. Η μοίρα με έριξε σε αυτή την απόφαση. Για την ακρίβεια οι καταστάσεις και η εξέλιξη της μουσικής βιομηχανίας.


Καταλαβαίνεις ότι κάνεις μια τέτοια κίνηση σε μια περίοδο που η μουσική βιομηχανία στην Ελλάδα είναι σχεδόν ανύπαρκτη και ο κόσμος δεν αγοράζει μουσική.
Κοίτα, σκέφτηκα αρκετά πράγματα προτού πάρω αυτή την απόφαση. Ο κυριότερος λόγος όμως ήταν ότι στη μουσική μου ήθελα να έχω εγώ τον τελευταίο λόγο και κανένας άλλος. Να έχω τα δικαιώματα των κομματιών μου και να διαχειρίζομαι όπως θέλω εγώ τον εαυτό μου. Βέβαια αυτό θα μπορούσε να συμβεί και χωρίς την ίδρυση της Mo.Mi Records, ωστόσο μετά θα μπορούσαν να προκύψουν κάποια άλλα νομικά θέματα -ιδιαίτερα σε μελλοντικές συνεργασίες- άρα άνοιξα την εταιρία για να τελειώνω.


Δεύτερος λόγος;
Να είμαι πιο ευέλικτος. Θα σου πω ένα παράδειγμα: για το προηγούμενο άλμπουμ, που είχα κυκλοφορήσει από μεγάλη εταιρία, ενδιαφέρθηκε μια μεγάλη ψηφιακή πλατφόρμα στο εξωτερικό να πάρει άδεια ώστε να κάνει παγκόσμια διανομή. Ήρθε η εταιρία μου σε επαφή μαζί τους, αλλά δεν τα βρήκαν και χάθηκε μια μεγάλη ευκαιρία. Πλέον αυτές τις συζητήσεις μπορώ να τις κάνω εγώ και νιώθω καλύτερα με αυτό.


Ποιο είναι το πρώτο βήμα της Μo.Mi Records;
Θα κυκλοφορήσω αρχικά τη νέα μου δουλειά και από εκεί και πέρα ο Θεός βοηθός. Για αρχή είναι μια εταιρία για εμένα και θα δούμε στην πορεία τι θα συμβεί. Αυτό που μου έκανε εντύπωση όμως είναι ότι μόλις έκανα γνωστή την εταιρία στα social media και στο internet μου έστειλαν mail κάποια συγκροτήματα και μουσικοί για συνεργασία - τύπου να τους κάνω την παραγωγή. Ακόμα και από το εξωτερικό.


Αν και συμφωνούμε όλοι ότι η δισκογραφία δεν έχει λεφτά, πως εξηγείς ότι το τελευταίο διάστημα κάνουν την εμφάνισή τους πολλές μικρές εταιρίες;
Νομίζω ότι οι περισσότεροι σκέφτονται όπως και εγώ: οι εταιρίες με αυτή την παλιακή λογική και μορφή που έχουν οι περισσότερες δεν μπορούν να προσφέρουν στους καλλιτέχνες τίποτα.


Ως καλλιτέχνης έχεις περάσει από δισκογραφικές εταιρίες. Τι είναι αυτό που έμαθες;
Το σημαντικότερο είναι η εταιρία να μπορεί να προσέχει τον καλλιτέχνη του. Και φυσικά να τον προμοτάρει, γιατί αυτό μετράει. Όπως και ότι δεν είναι απαραίτητες οι πολλές φιλικές σχέσεις, γιατί όπως και να το κάνεις είναι μια δουλειά αυτό.


Από ότι μου έχεις πει το νέο άλμπουμ θα διαφέρει από τις παλιότερες δουλειές σου. Έπαιξε ρόλο σε αυτή την απόφαση ότι άνοιξες τη δικιά σου εταιρία;
Ήμουν αποφασισμένος ότι η νέα μου δουλειά θα είχε και νέο ύφος, ακόμα κι αν το κυκλοφορούσα το άλμπουμ σε άλλη εταιρία. Ήταν μια προσωπική μου ανάγκη αυτή. Χρειαζόμουν την ανανέωση και δεν ήθελα το μουσικό μου στυλ να θυμίζει σήμερα ήχους από άλλη δεκαετία.


Πότε βγαίνει η νέα δουλειά;
Το πρώτο video clip θα κυκλοφορήσει τέλος Φεβρουαρίου και 23 με 24 του μήνα θα βγει το άλμπουμ.

Την παρουσίαση του δίσκου και το πάρτι της δισκογραφικής θα τα κάνεις στα Γιαννιτσά δηλαδή;
Όχι, στα Γιαννιτσά θα κάνω ένα event που ακόμα όμως δεν το έχω φτιάξει στο μυαλό μου. Παρουσίαση και πάρτι θα κάνω στο SIX D.O.G.S. στην Αθήνα στις 3 Απριλίου και στη Θεσσαλονίκη στο 8Ball στις 18 Απριλίου.

Έχει υπάρξει στιγμή που να μετάνιωσες με την απόφαση της δισκογραφικής και είπες «γάμα το, άστο»;
Αυτό το project βρίσκεται στο μυαλό μου εδώ και ένα χρόνο και ειλικρινά δεν το έχω μετανιώσει. Το τι θα γίνει στο μέλλον είναι άλλο θέμα. OΚ, με δυσκόλεψαν τα γραφειοκρατικά, τα οποία δεν τα μπορώ καθόλου. Αλλά δεν έχω παράπονο. Η συνεργασία μου με τον Νίκο Σπανουδάκη είναι άψογη και νιώθω τυχερός, γιατί σε αυτή την προσπάθεια με βοήθησε πάρα πολύ ο χορηγός μου, η Wish, που με έχει στηρίξει και στα δύο τελευταία άλμπουμ.

Αν κλείσεις τα μάτια σου για 5 λεπτά πού θα φανταζόσουν τη Mo.Mi Records;
Για την δισκογραφική δεν ξέρω, αλλά εμένα θα με φανταζόμουν σε ένα νησί. Με έχουν πιάσει τάσεις φυγής και μου αρέσει το καλοκαίρι, τι να κάνω; Το πρόβλημα είναι όμως, ότι επειδή είμαι αρκετά δραστήριος δεν ξέρω αν θα άντεχα πολύ. Άρα ναι, το καλοκαίρι με φαντάζομαι σε ένα νησί και το χειμώνα σε μια «μουσική πρωτεύουσα», όπως το Λονδίνο ή η Νέα Υόρκη.

Μάθε περισσότερα για τη Μο.Μi Records εδώ, εδώ και εδώ

vice.com



Πέλλα Δώθε: Ένα μεγάλο μπράβο στον Χρήστο που όση επιτυχία και αν γνώρισε, ποτέ δεν ξέχασε την ιδιαίτερη πατρίδα του τα Γιαννιτσά. Αλλά και οι Γιαννιτσώτες θα είναι εκεί για να τον στηρίξουν σε αυτή την νέα του προσπάθεια. Καλή επιτυχία και από εμάς Χρήστο.

2 σχόλια: