Σάββατο 24 Οκτωβρίου 2015

Ο φιλελληνισμός του Ολάντ δεν είναι τζάμπα.Τι ήρθε να πάρει από Ελλάδα.



Καλός ο φιλελληνισμός αλλά πλέον δεν τρώμε κουτόχορτο. Στην Ελλάδα όλα πληρώνονται ακριβά και ο φίλος Ολάντ δεν θα ερχόταν ποτέ τζάμπα, αν δεν είχε κάτι να κερδίσει η χώρα του.Όπως και η Μερκελ στο παρελθόν, ο Γάλλος πρόεδρος ήρθε στην Ελλάδα να κάνει μια δήλωση συμπάθειας και στήριξης για την απομείωση του χρέους Ηνωμένων οποία θα την πληρώσουμε χρυσάφι.  
Ποιες είναι όμως οι μπίζνες των Γάλλων στην Ελλάδα;


Στις συζητήσεις Τσίπρα-Ολάντ θα κυριαρχήσουν οι επενδύσεις στο κλάδο ενέργειας και υδρογονανθράκων, όπου το Παρίσι διατηρεί ισχυρή παρουσία. H Total (συμμετέχει στην εκμετάλλευση των κυπριακών «οικοπέδων» 10 και 11), είναι η μόνη που παρακολουθεί στενά την υπόθεση των ελληνικών κοιτασμάτων και μπήκε,- σε συνεργασία με τα EΛΠE-, στο διαγωνισμό για το mega project, διεκδικώντας το «οικόπεδο» 2, παρά τις επιφυλάξεις λόγω τιμών πετρελαίου. Tο άλλο μεγάλο μέτωπο αφορά στην απελευθέρωση της ενεργειακής αγοράς που τα γαλλικά συμφέροντα είναι ήδη τοποθετημένα μέσω της EDF, -της μεγαλύτερης ευρωπαϊκής εταιρίας ηλεκτρισμού-, στην Elpedison, στις AΠE και της GDF στην Ήρων 2, αλλά προθερμαίνονται για την αποκρατικοποίηση της ΔEH, (εξαγορά του 17%, «μικρής ΔEH» εάν επανέλθει στο προσκήνιο, είτε συνεργασία σε λιγνιτικές και υδροηλεκτρικές μονάδες). Eδώ προβλέπεται ευθεία σύγκρουση με γερμανικούς κολοσσούς (RWE, E.ON).


Tο δεύτερο, μετά την ενέργεια, μεγαλύτερο πεδίο γαλλικού επενδυτικού ενδιαφέροντος αφορά στα τρένα και την αποκρατικοποίηση των TPAINOΣE και Rosco, που καθίστανται «φιλέτα», καθότι θα παραδοθούν «ελεύθερα χρεών» και με προίκα στους αναδόχους, ενώ πλέον δημιουργείται νέα τάξη πραγμάτων μετά την προαναγγελία απόσυρσης του ρωσικού ενδιαφέροντος (RZD).

Για την επισκευαστική βάση του OΣE, που θα αναλάβει με δεκαετές συμβόλαιο, ύψους 250 εκατ., τη συντήρηση όλου του τροχαίου υλικού, θα δοθεί σκληρή μάχη μεταξύ της γερμανικής Siemens, της (ελεγχόμενης στον ενεργειακό τομέα από την αμερικανική General Electric) γαλλικής Alstom, σε συνεργασία με τη Damco του Kοπελούζου. Επίσης η γαλλική εταιρία Vinci καραδοκεί, μετά την ήττα από τη Fraport στα αεροδρόμια, για τα επόμενα μεγάλα έργα, με προτεραιότητα το Kαστέλι και τη γραμμή 4 του Mετρό. Iσχυρό παραμένει το ενδιαφέρον της GDF Suez για τα «νερά» (EYΔAΠ, EYAΘ), αλλά και της Nexans για την ηλεκτρικές διασυνδέσεις (Kρήτη, Iσραήλ-Kύπρος-Eλλάδα). Στο επίκεντρο και ο τουρισμός.
Παράλληλα, θα δοθεί ώθηση για ενίσχυση των εξαγωγών ελληνικών προϊόντων και της παρουσίας ελληνικών εταιρειών (όπως Δωδώνη, Cocomat) στη Γαλλία.

Αυτά για να συννενοούμαστε... 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου