Τρίτη 15 Δεκεμβρίου 2015

Ο Τσίπρας έδωσε τελικά τα 14 αεροδρόμια στους Γερμανούς.



Στην υπογραφή της σύμβασης για την παραχώρηση των 14 ελληνικών περιφερειακών αεροδρομίων στη Fraport - Κοπελούζος προχώρησε η ελληνική κυβέρνηση σύμφωνα με πληροφορίες που μετέδωσε η ΕΡΤ. Η υπογραφή προαναγγέλθηκε στον γερμανικό Τύπο... θριαμβευτικά.
Η Fraport AG με τον Όμιλο Κοπελούζου υπέγραψαν με το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου Α.Ε (ΤΑΙΠΕΔ) τις συμβάσεις παραχώρησης για τη λειτουργία, τη διαχείριση, την ανάπτυξη και τη συντήρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων της
Ελλάδας για 40 χρόνια.
Η ανάληψη της λειτουργίας των αεροδρομίων επίκειται για το φθινόπωρο του 2016, με την ταυτόχρονη προκαταβολή του τιμήματος παραχώρησης ύψους 1.234.000.000€ από την κοινοπραξία.

Το ΤΑΙΠΕΔ επέλεξε ως προτιμητέο επενδυτή την κοινοπραξία Fraport- Κοπελούζου τον Νοέμβριο του 2014, στο πλαίσιο της διεθνούς διαγωνιστικής διαδικασίας παραχώρησης των περιφερειακών αεροδρομίων που ξεκίνησε το 2013.

Συνολικά, τα 14 ελληνικά περιφερειακά αεροδρόμια εξυπηρέτησαν το 2014 περίπου 22 εκατομμύρια επιβάτες και αναμένεται να ξεπεράσουν τα 23 εκατομμύρια σε επιβάτες για το 2015.

Ειδικότερα, το διεθνές επιβατικό κοινό αποτελεί το 77% της συνολικής κίνησης στα 14 αυτά αεροδρόμια.

Τα αεροδρόμια που βρίσκονται στην ηπειρωτική χώρα είναι του Ακτίου (PVK), της Καβάλας (KVA) και της Θεσσαλονίκης (SKG). Τα υπόλοιπα 11 αεροδρόμια βρίσκονται σε νησιά και είναι της Κέρκυρας (CFU), των Χανίων/ Κρήτης (CHQ), της Κεφαλονιάς (EFL), της Κω (KGS), της Μυτιλήνης (MJT), της Μυκόνου (JMK), της Ρόδου (RHO), της Σάμου (KGS), της Σαντορίνης (JTR), της Σκιάθου (JSI) και της Ζακύνθου (ZTH).
Στις εταιρείες διαχείρισης των αεροδρομίων, η Fraport AG θα έχει την καθαρή πλειοψηφία των μετοχών και ο Όμιλος Κοπελούζου θα έχει το υπόλοιπο μερίδιο.

Η κυριότητα των αεροδρομίων θα παραμείνει στο Ελληνικό Δημόσιο για όλη τη διάρκεια της παραχώρησης. Πέραν της προκαταβολής του τιμήματος παραχώρησης, θα καταβάλλεται κάθε χρόνο τίμημα 22,9 εκατ. ευρώ, αναπροσαρμοζόμενο ετησίως.

Επιπλέον, η κοινοπραξία Fraport- Κοπελούζου θα επενδύσει συνολικά 330 εκατομμύρια ευρώ σε αερολιμενικές υποδομές μέχρι το 2020, ενώ κατά τα επόμενα χρόνια της παραχώρησης θα ακολουθήσουν επενδύσεις συντήρησης, αναβάθμισης και επέκτασης των αεροδρομίων καθοριζόμενες από την εξέλιξη της επιβατικής κίνησης.
  
Τί έγραψε ο γερμανικός Τύπος

"Ελληνικά συνδικάτα κινητοποιούν κατά των ‘γερμανών κατακτητών’", ανέφερε το Der Spiegel, προσθέτοντας πως η Ελλάδα βρίσκεται αντιμέτωπη "με μια πρεμιέρα: την πρώτη ιδιωτικοποίηση κρατικής περιουσίας από τότε που ο Αλέξης Τσίπρας καθορίζει την πολιτική στην Αθήνα".

"Ο γερμανικός όμιλος Fraport πρόκειται να αναλάβει 14 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας για τα επόμενα 40 με 50 χρόνια. Τη Δευτέρα πρόκειται να υπογραφεί η συμφωνία δισεκατομμυρίων. Οι επικριτές της συμφωνίας συνεχίζουν να την αξιολογούν όπως και ο Τσίπρας πριν γίνει πρωθυπουργός: ως ξεπούλημα το οποίο επιβλήθηκε στην Ελλάδα με το πιστόλι στον κρόταφο".

"Η αντίσταση του Τσίπρα διήρκεσε μέχρι το καλοκαίρι, οπότε υπέκυψε στις πιέσεις των ευρωπαίων εταίρων. Εκείνοι έθεσαν σκληρούς όρους για το τρίτο δανειακό πρόγραμμα, ένας εξ΄ αυτών: ο Τσίπρας έπρεπε να στηρίξει τη συμφωνία την οποία είχε δρομολογήσει η προηγούμενη κυβέρνηση. Ο αρχηγός του ΣΥΡΙΖΑ δέχθηκε" σημειώνεται.

"Η αντίσταση των συνδικάτων αντίθετα δεν υποχώρησε. Καλούν σε αγώνα κατά της εξαγοράς από τους Γερμανούς»", σημειώνει το περιοδικό, παραπέμποντας σε δήλωση του προέδρου της Ομοσπονδίας Συλλόγων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΥΠΑ) Βασίλη Αλεβιζόπουλου, ο οποίος διηγήθηκε ότι σε πρόσφατη συνάντησή του με τον επικεφαλής της Fraport Στέφαν Σούλτε του είπε ότι ο Σύνδεσμος δεν τους αντιμετωπίζει ως επενδυτές, αλλά ως κατακτητές.

Το Spiegel σχολιάζει πάντως ότι εφόσον ολοκληρωθεί η ιδιωτικοποίηση, το οποίο είναι και το πιθανότερο, "η Fraport θα είναι τις επόμενες δεκαετίες ένας από τους πρωταγωνιστές στον ελληνικό τουρισμό".

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου