Τετάρτη 18 Μαΐου 2016

Όλη η αλήθεια για τον ΤΑΡ.Ο μοναδικός αγωγός στον πλανήτη που δεν πληρώνει τέλη διέλευσης.

Στο επίκεντρο του πολιτικού ενδιαφέροντος βρέθηκε χθες η Θεσσαλονίκη με την έλευση του πρωθυπουργού ο οποίος εγκαινίασε την έναρξη των εργασιών για την κατασκευή του αγωγού ΤΑΡ (Trans-Adriatic Pipeline).Στα εγκαίνια επρόκειτο να παραστούν σχεδόν όλοι οι πρωθυπουργοί των χωρών που σχετίζονται με τον αγωγό ωστόσο μόνο ο Γεωργιανός πρωθυπουργός Γκιόργκι Κβιρικασβίλι και ο αναπληρωτής πρωθυπουργός του Αζερμπαϊτζάν, θα βρεθούν στην Θεσσαλονίκη.Την υπογραφή για την κατασκευή του αγωγού είχε βάλει το 2007 επί κυβέρνησης Κώστα Καραμανλή ο τότε υπουργός Ανάπτυξης Χρήστος Φώλιας, ο οποίος δεχόταν και τις πολύ έντονες πιέσεις των Αμερικανών για να μην
προχωρήσει ούτε αυτό το σχέδιο μεταφοράς φυσικού αερίου.

Η κατασκευή του αγωγού είναι ουσιαστικά ένα ιδιωτικό project ευρωπαϊκών κρατικών εταιρειών ενέργειας για μεταφορά του αερίου μέσω μιας ασφαλούς διόδου. Η Ελλάδα δεν θα συμμετέχει στο όλο εγχείρημα. Δεν θα λαμβάνει ούτε τα τέλη διόδου αλλά ούτε και καμία ελάφρυνση στις τιμές που αγοράζει το φυσικό αέριο.

Όσον αφορά τις 8.000 νέες θέσεις εργασίας, αυτές θα προκύψουν μέσα από τις εργολαβίες που θα ανατεθούν σε διάφορες κατασκευαστικές εταιρείες. Ουσιαστικά η διέλευση του αγωγού από τη χώρα μας, προσφέρει 100 θέσεις εργασίας μόνο. Όσον αφορά τη σημασία της κατασκευή του για την αναβάθμιση της Ελλάδας σε διαμετακομιστικό κόμβο ενέργειας, φαντάζει μακρινό σενάριο. Μόνο στο μέλλον και μόνο υπό προϋποθέσεις μπορεί ο ΤΑΡ να αποκτήσει γεωπολιτική αξία για την Ελλάδα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου