Παρασκευή 17 Νοεμβρίου 2017

Δεν αγοράζουν ρούχα οι Έλληνες



Πολύ λιγότερα χρήματα για να αγοράσουν ρούχα ξόδεψαν οι Έλληνες, λόγω της κρίσης και της αύξησης των φορολογικών τους υποχρεώσεων.Σύμφωνα με την έρευνα οικογενειακών προϋπολογισμών που διενήργησε η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ) και επικαλείται ο Συνδέσμος Επιχειρήσεων Πλεκτικής – Ετοίμου Ενδύματος Ελλάδος (ΣΕΠΕΕ) το 2016 η συνολική μηνιαία δαπάνη των νοικοκυριών (αγορές) κατέγραψε μείωση 2,5%. Η μέση μηνιαία δαπάνη για αγορές των νοικοκυριών στην Ελλάδα το 2016 ανήλθε σε 1.392 ευρώ,
έναντι 1.421 το 2015, μειωμένη κατά 2%.
Το μεγαλύτερο μέρος των δαπανών των νοικοκυριών το 2016 αφορά τα είδη διατροφής με ποσοστό 20,7%. Ακολουθούν οι δαπάνες στέγασης με 13,8%, οι μεταφορές με 12,9%, τα ξενοδοχεία εστιατόρια καφέ με 9,9%, η υγεία με 7,4% και στην 6η θέση οι δαπάνες ένδυσης και υπόδησης με ποσοστό 5,8%.
Οι δαπάνες για ένδυση υπόδηση υποχώρησαν το 2016 κατά -0,1% και αντιστοιχούσαν σε 5,8% των συνολικών δαπανών έναντι 5,9% το 2015.
Στην περίοδο της οικονομικής κρίσης μεταξύ των ετών 2008 2016, οι μέσες μηνιαίες δαπάνες στην Ελλάδα μειώθηκαν κατά -28,8% (από 2.120,4 ευρώ το 2008 σε 1.392 ευρώ το 2016).
Την ίδια περίοδο οι δαπάνες για ενδύματα και υποδήματα κατέγραψαν πολύ μεγαλύτερη πτώση (-53,7%). Η μεγαλύτερη πτώση την περίοδο της κρίσης παρατηρήθηκε στα διαρκή καταναλωτικά αγαθά με πτώση -59%. Αντίθετα, μικρότερη μείωση καταγράφηκε στα είδη διατροφής (-17,3%), τις δαπάνες στέγασης (-22,9%) και την υγεία (-27,2%).
Η μέση ετήσια δαπάνη ανά νοικοκυριό στην Ελλάδα το 2016 για την κατηγορία ένδυση υπόδηση ανήλθε σε 968,52 ευρώ. Η συνολική ετήσια κατανάλωση ενδυμάτων υποδημάτων στην Ελλάδα το 2016 ανήλθε σε 3,98 δισεκ. ευρώ.
Το ποσοστό (5,8%) που δαπανάται στην Ελλάδα για την κατηγορία ένδυσης κλωστοϋφαντουργίας, παρόλη την πολύ μεγάλη μείωση (-53,7%) που υπέστη την περίοδο 2008 2016, εξακολουθεί να παραμένει από τα υψηλότερα στην Ευρώπη. Το αντίστοιχο ποσοστό στις περισσότερες ανεπτυγμένες χώρες, όπως η Γερμανία, Γαλλία, Αγγλία, Ιταλία κλπ κυμαίνεται μεταξύ 4% και 5,1%.
Καλύτερη η πορεία των εξαγωγών
Καλύτερη είναι η εικόνα των εξαγωγών των ελληνικών εταιρειών, καθώς σύμφωνα με στοιχεία του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πλεκτικής – Ετοίμου Ενδύματος Ελλάδος (ΣΕΠΕΕ) στο πρώτους επτά μήνες του 2017 καταγράφηκε σημαντική αύξηση κατά 13,5% στις εξαγωγές ελληνικών προϊόντων της αλυσίδας ένδυσης – κλωστοϋφαντουργίας.
Η αξία εξαγωγών ανήλθε σε 683 εκατ. ευρώ το 2017 έναντι 602 εκατ. το αντίστοιχο εξάμηνο του 2016.
Στην ένδυση οι εξαγωγές κατέγραψαν αύξηση 10,5% και ανήλθαν σε αξία σε 303 εκατ. έναντι 274 εκατ. το 2016. Οι εξαγωγές πλεκτών ενδυμάτων σημείωσαν αύξηση 12% ενώ οι εξαγωγές υφαντών ενδυμάτων αυξήθηκαν κατά 9,7%. Το 87% των εξαγωγών ενδυμάτων κατευθύνεται στις χώρες της Ε.Ε.
Ο Ιούνιος αποδείχθηκε εξαιρετικά καλός μήνας για τις εξαγωγές πλεκτών ενδυμάτων, σημειώνοντας αύξηση 25% έναντι του αντίστοιχου μήνα του 2016.
Η μεγαλύτερη αύξηση καταγράφηκε στις εξαγωγές ενδυμάτων προς το Βέλγιο με ποσοστό 43%, ακολουθούν η Ιταλία με 36%, η Κύπρος με 12% και η Γερμανία με 6%. Αντίθετα μείωση καταγράφηκε στις εξαγωγές προς την Μ. Βρετανία -12% και την Γαλλία -9%.
Οι εξαγωγές της κλωστοϋφαντουργίας κατέγραψαν αύξηση 5,7% και ανήλθαν σε 201 εκατ. ευρώ, ενώ μεγάλη αύξηση κατά 30% σημείωσαν οι εξαγωγές ελληνικού βαμβακιού οι οποίες ανήλθαν σε 180 εκατ. ευρώ. Η μεγάλη αύξηση της αξίας των εξαγωγών βαμβακιού οφείλεται στην αύξηση της μέσης τιμής σε ποσοστό σχεδόν 16%. Σε όγκο η αύξηση ανήλθε σε 14,9%.
Αύξηση όμως παρατηρήθηκε και στις εισαγωγές ενδυμάτων και κλωστοϋφαντουργικών. Στην ένδυση οι εισαγωγές στο εξάμηνο Ιανουαρίου – Ιουνίου 2017 σημείωσαν άνοδο 4,4% και σε αξία ανήλθαν σε 831 εκατ. ευρώ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου