Μπορεί μια απλή
ιστοσελίδα που έφτιαξε ένας μηχανικός της Google να συμβάλλει στη μείωση του
κόστους για τον κλάδο των φωτοβολταϊκών στις ΗΠΑ;
της Κέιτι
Φέρενμπάχερ
Η Google, η
οποία εδώ και καιρό χρηματοδοτεί μεγάλα ηλιακά και αιολικά έργα σε όλο τον
κόσμο, μπαίνει στον κλάδο των φωτοβολταϊκών με έναν τρόπο βασισμένο στο
διαδίκτυο – όπως παραδοσιακά είναι το στυλ της Google.
Τη Δευτέρα, η
Google παρουσίασε μια ιστοσελίδα που ονομάζεται Project Sunroof, η οποία
επιτρέπει στους χρήστες να αναζητήσουν τη διεύθυνσή τους στο Google και να
βρουν πόσο ήλιο δέχεται η στέγη τους, καθώς επίσης και τις επιλογές στην
περιοχή τους για την αγορά νέων ηλιακών συλλεκτών.
Είναι ένα
τρομερά απλό site, το οποίο δημιουργήθηκε από έναν από τους μηχανικούς της
Google με έδρα τη Βοστόνη, τον Καρλ Έλκιν, κατά τη διάρκεια του χρόνου που η
Google παρέχει στους εργαζόμενους για να εργαστούν σε προγράμματα που τους
ενδιαφέρουν. Η ιστοσελίδα – η οποία επί της παρούσης είναι διαθέσιμη μόνο στο
Σαν Φρανσίσκο, τη Βοστόνη και το Φρέσνο – χρησιμοποιεί δεδομένα από το Google
Earth, συμπεριλαμβανομένων των υψηλής ανάλυσης δεδομένων εναέριας
χαρτογράφησης, για να λάβει υπόψη μικρές λεπτομέρειες όπως ο προσανατολισμός
της στέγης, η σκιά από τα δέντρα, και οι τοπικές καιρικές συνθήκες.
Παρά την απλή
φύση του, νομίζω ότι το Project Sunroof είναι ένα παράδειγμα του είδους των
έργων στα οποία η Google πρέπει να εμπλακεί περισσότερο. Η Google έχει ξοδέψει
σχεδόν 2 δισεκατομμύρια δολάρια σε έργα καθαρής ενέργειας σε παγκόσμιο επίπεδο,
το οποίο είναι πολύ σημαντικό, αλλά οποιαδήποτε εταιρεία με πολύ χρήμα και μια
δέσμευση στην καθαρή ενέργεια θα μπορούσε να το κάνει αυτό. Πολύ λίγες
εταιρείες έχουν το βάθος των δεδομένων και των πληροφοριών, σε συνδυασμό με την
εμπειρία της δημιουργίας προϊόντων φιλικών προς το χρήστη, όπως η Google.
Ενώ τα ηλιακά
πάνελ είναι φθηνότερα από ποτέ, τα λεγόμενα «μαλακά κόστη» – οι πωλήσεις, το
μάρκετινγκ και η αδειοδότηση – συνεχίζουν να επιβαρύνουν το συνολικό κόστος. Με
την παροχή πληροφοριών της, η Google θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει τα δεδομένα
για να βοηθήσει να μειωθεί η τιμή ακόμα περισσότερο.
Το Project
Sunroof περιλαμβάνει εταιρείες εγκατάστασης όπως η Vivint Solar, η SolarCity
και η SunPower. Εάν η Google μπορέσει να προσελκύσει τους χρήστες στη νέα
υπηρεσία της, θα μπορούσε να συστήσει σημαντικό αριθμό πελατών σε αυτές τις
εταιρείες.
Στις ΗΠΑ ο
κλάδος των φωτοβολταϊκών αυξάνεται με ταχείς ρυθμούς. Οι εγκατεστημένοι ηλιακοί
συλλέκτες στις ΗΠΑ ξεπερνούν σε χωρητικότητα τα 20 γιγαβάτ ενώ πάνω από 1
γιγαβάτ εγκαθίσταται κάθε τρίμηνο. Ένα γιγαβάτ είναι περίπου το μέγεθος μιας
μεγάλης μονάδας φυσικού αερίου ή γαιάνθρακα. Και μέχρι το 2020 αναμένετε να
έχουν συνδεθεί επιπλέον ηλιακοί συλλέκτες χωρητικότητας 50 γιγαβάτ.
Το μειονέκτημα
του Project Sunroof είναι ότι υπάρχουν startups όπως η Geostellar που ήδη
προσφέρουν αυτό το είδος των υπηρεσιών χαρτογράφησης στέγης, τόσο στο κοινό,
δωρεάν, όσο και σε εταιρείες εγκατάστασης φωτοβολταϊκών, με αντίτιμο.
Πάντως, η
παρουσίαση αυτής της δωρεάν ιστοσελίδας από τη Google θα μπορούσε να προκαλέσει
κάποιους πονοκεφάλους, ή τουλάχιστον κάποιες αλλαγές, στις επιχειρήσεις που
προσπαθούν να βγάλουν χρήματα από παρόμοιες υπηρεσίες.
fortune
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου